Het Dominante Koopmotief Zien

Waarom koopt niet iedereen de auto met de beste prijs/prestatieverhouding? Omdat we niet kopen op grond van pure logica. We nemen emotionele beslissingen. Logica gebruiken we pas achteraf om onze beslissing te rechtvaardigen. Ik rijd in een grote auto omdat die veiliger is, klinkt nu eenmaal beter en fatsoenlijker dan Ik rijd in een grote […]

.

Klanttevredenheidsmetingen: Simpel of Te Simpel?

Uw klanten weten uitstekend welke onderdelen van uw dienstverlening wel of niet aan hun eisen voldoen. De koper van een hypotheek bijvoorbeeld heeft als we hem er naar vragen een duidelijke mening over de kwaliteit van uw informatievoorziening, uw uitleg, wat hem het meeste aansprak in uw aanbod, of hij uw verkoper deskundig en sympathiek […]

.

Vraag het eerst aan uw Klanten!

Heeft u plannen om iets in uw verkoopmethoden of uw assortiment te veranderen? Vraag eerst aan een groep klanten of dat wel een goed idee is. Niet iedere verandering is namelijk automatisch een verbetering. Uit door Henk Hemstra Consulting uitgevoerde onderzoeken blijkt dat veel mislukte veranderingen helaas dezelfde fout vertonen: nergens werd vooraf met klanten […]

.