We hebben allemaal wel eens een slechte dag.
Geef het maar toe.
Dat je niet fit bent.
Geïrriteerd, bang,
ongerust, moedeloos,
onbegrepen, miskend.
Of gewoon moe.
Voor dienstenverleners is dat gevaarlijk
Als jouw bedrijf producten maakt, merken je klanten niet zoveel van je off day.
Je product is op je slechte dag namelijk net zo goed als dat van gisteren en dat van morgen.
Behalve maandagochtendproducten natuurlijk.
Die zijn er berucht om.
Dienstverleners kunnen een slechte dag niet maskeren. Je klant merkt het direct als je medewerkers niet opletten of chagrijnig zijn.
En als je bedrijf teveel slechte dagen heeft kunt je “dag” zeggen tegen je trouwe klanten en wordt het een hele toer om nieuwe te krijgen.
Daarom medewerkers eerst
Natuurlijk zijn je klanten belangrijk, natuurlijk ben je klantgericht.
En natuurlijk zijn processen ook belangrijk.
En inkoop en innovatie en IT en . . .
Maar voor dienstverlenende organisaties geldt dat alleen goede en geïnspireerde medewerkers voor goede tevreden klanten kunnen zorgen.
Daar ligt je prioriteit als manager, de rest gaat daarna veel gemakkelijker.
Foto: 1stsite