Heeft uw provisiesysteem gewerkt?

Als u de onderstaande verschijnselen waarneemt heeft ze dat niet gedaan en moet ze aangepast worden: Niemand bereikte zijn targetAls dit gebeurt waren uw targets geen reële afspiegeling van de situatie en marktomstandigheden en alleen gebaseerd op uw ambities. Er waren geen positieve uitschietersAls blijkt dat uw topverkopers hun targets al vroeg haalden en het […]

.
Provisie-250

Weg met verkoopprovisies!

U en uw verkopers maken zware tijden door. Nieuwe klanten binnenhalen is uitdagender dan ooit en uw trouwe klanten houden twee handen op de knip. Tijd om het beloningsysteem van uw verkoopteam onder de loep te nemen!   De verborgen kosten van provisiesystemen Provisiesystemen dienen de verkoop te stimuleren maar kennen ook tal van verborgen […]

.

Vergeet niet te saneren wanneer u bezuinigt

Bedrijven die tijdens een economische dip met een nieuwe of gewijzigde strategie in de markt staan, presteren veel beter dan ondernemingen die slechts afwachten of bezuinigen op personeelskosten.De omzet groeide het afgelopen jaar bij 60 procent van de bedrijven die in moeilijke tijden initiatief tonen. Een afwachtende houding leverde maar 40 procent van die ondernemingen […]

.

LEAN, tot het gevaarlijk wordt

LEAN is in.LEAN is hip.LEAN is geld verdienen. Geld verdienen door te besparen, geld verdienen door workshops, cursussen, boeken, adviezen, enz. aan te bieden en te verkopen. Kampioen LEAN was altijd Toyota. Andere Japanse bedrijven volgden op de voet en Amerikanen en Europeanen hadden het nakijken. Verkopers van LEAN-“fanartikelen” vertellen u graag in geuren en […]

.

De Kunst van de eenvoudige besluitvorming

In ieder project nemen we beslissingen en volgens Strid en Andréasson (de Vikingen zijn terug) is dit de beste manier: -1- Denk na over alle relevante feiten, -2- Overweeg alle cijfers zorgvuldig, -3- Lees alle onderzoeken, -4- Gooi alle documenten die je bij 1, 2 en 3 gevonden hebt weg en sla deze stappen voortaan […]

.

Tips voor meer impact

Wanneer u een groep toespreekt kan uw boodschap de mist ingaan wanneer u te snel spreekt. Doe voor de aardigheid eens het volgende. Neem een aantal gesprekken op met een vriend of familielid en tel uw aantal woorden per minuut. Vergelijk dat eens met een bandopname van uw toespraak. Spreekt u in toespraken aanzienlijk sneller, […]

.
Links of rechts af

Gebruiken uw klanten uw juiste verkoopkanaal?

Wanneer u uw klanten effectief en efficiënt wilt helpen moet u daarvoor het verkoopkanaal gebruiken dat het meest geschikt is. Uw klanten hebben echter de neiging om alle vragen te stellen via het verkoopkanaal waarmee zij met uw bedrijf in contact zijn gekomen. Door actiever te sturen op de verschillende soorten vragen en het kanaal […]

.

Klantenkennis?

U wilt het liefst zo veel mogelijk weten van het koopgedrag van uw klanten. Er is maar één manier om er achter te komen: Praat met ze. Met deze vragenlijst bepaalt u of u genoeg weet. A. Weet u precies wat uw klanten nodig hebben?Het is belangrijk om te beseffen dat uw klant niet alleen uw […]

.