Eisenhower-principe

Eisenhowerprincipe

Ik leid en ondersteun al meer dan 27 jaar bijeenkomsten waarin we prioriteiten evalueren en bepalen en het is iedere keer opnieuw een flinke klus (en een hele kunst!) om verantwoord, herleidbaar en goed te kiezen. Hier is een praktische methode om prioriteiten te bepalen: De Amerikaanse generaal Eisenhower stelde dat je belangrijke zaken die […]

.
MoSCoW

MoSCoW

Ik leid en ondersteun al meer dan 27 jaar bijeenkomsten waarin we prioriteiten evalueren en bepalen. Het is iedere keer opnieuw een flinke klus (en een hele kunst!) om verantwoord, herleidbaar en goed te kiezen. Hier is een praktische methode om prioriteiten te bepalen:   Bepaal welke zaken je moet hebben, zou moeten hebben, zou […]

.
Kosten en Baten

Kosten en Baten

Ik leid en ondersteun al meer dan 27 jaar bijeenkomsten waarin we prioriteiten evalueren en bepalen en het is iedere keer opnieuw een flinke klus (en een hele kunst!) om verantwoord, herleidbaar en goed te kiezen. Hier is een praktische methode om prioriteiten te bepalen: Bepaal per item of de baten groot of klein zijn […]

.
Mikado

Hoe word ik een uitstekende Sales Coach

Begrijp het verkoopproces Ook wanneer uzelf niet (meer) actief verkoopt moet u bij blijven. Wanneer u zich niet blijft ontwikkelen in het verkoopvak kunt u uw mensen vroeger of later niet meer helpen. Analyseer vooraf Analyseer vooraf de prestaties van de verkoper die u gaat helpen aan de hand van een betrouwbare verkooprapportage over de […]

.

Bonussen remmen Creativiteit

De mogelijkheid om iets moois en zinvols bij te dragen is de beste motivator. Dat wordt fraai geillustreerd in onderstaand geanimeerd filmpje. De stelling is gebaseerd op onderzoek aan het MIT en laat zien dat financiele prikkels wel werken voor eenvoudige duidelijke taken (standaardhandelingen), maar zelfs een negatief effect hebben bij ingewikkelde en creatieve taken. […]

.
Werken met de Sterren

Werken met de Sterren

Mensen nadrukkelijk als talent bestempelen kan ze gemakzuchtig, lui, arrogant en zelfingenomen maken. Bewijs jezelf en hen een dienst en voorkom sterallures. Zet je sterren onder druk, geef ze de zwaarste taken en prijs ze alleen voor het volbrengen van die taken. Daar hebben jij, zij en vooral je klanten veel meer aan.  

.
Teamtobbers

Teamtobbers

Teamtoppers kunnen uw team op sleeptouw nemen, maar zwakke broeders/zusters, oftewel de Teamtobbers, remmen af. Vooral als het team een hechte groep is waarin men elkaar wil beschermen en het ondermaats presteren van een collega verdoezelt. Hoewel we qua teamspirit en teamdiscipline veel van ze zouden kunnen leren: mariniers en commando’s die heldhaftig hun gewonde […]

.

Het kan 2 kanten op met uw Verkooppresentaties

Een aansprekende verkooppresentatie voor managers en ondernemers voorbereiden is niet moeilijk: ze willen namelijk iets laten toenemen of afnemen. meer omzet,  meer winst, meer klanttevredenheid, meer status, meer tijd. minder kosten, minder moeite, minder fouten, minder klachten, minder zorgen. Is uw presentatie helder voor beide aspecten?Stap dan in uw auto en ga ze helpen. Zo eenvoudig is het. Henk Hemstra […]

.

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen

Vertellen wat je wilt doe je zo: Vertel wat u gaat vertellen Vertel het Vertel wat u zojuist verteld hebt Denken dat 1x vertellen volstaat is een misverstand.We kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Henk Hemstra Consulting B.V. ontwikkelt samen met haar klanten sterk omzet verhogende en kosten reducerende projecten en voert ze uit. De […]

.
Wat je klanten van uw website verwachten

Wat je klanten van uw website verwachten

Hubspot vroeg steekproefsgewijs aan 174 consumenten wat ze belangrijk vinden aan een website. Dat is simpelweg: “ik wil gemakkelijk kunnen vinden wat ik zoek”. Vertonen de aanschaf- en onderhoudskosten voor je website dezelfde onderlinge verhoudingen en stuurt je daar op? Of gaat je tijd, geld en energie naar minder belangrijke aspecten?  

.